လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ဆုိသည္မွာ...



အခု ၿမန္မာၿပည္ ဆင္ေၿခဖံုးရပ္ကြက္ေတြမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ (အၿခားအမည္မ်ား : စက္ဘီးဆိုင္ကယ္, လ်ွပ္စစ္စက္ဘီး, ေအာ္တိုဘီး, electric ဘီး, e-bike) အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ တင္ၿပလိုက္ပါတယ္။
၀န္ခံခ်က္ ။ ။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္ဒဂံုမွာ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ အေရာင္းဆိုင္ေလးဖြင့္ထားတဲ့ အတြက္ ဗမာၿပည္တြင္းက လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ေတြ အေၾကာင္းသက္သက္ကိုသာ ၿပန္လည္တင္ၿပၿခင္းသာၿဖစ္ပါတယ္။


  လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္တစ္စီးနဲ ့အင္ဂ်င္ဆိုင္ကယ္ ဘာကြာသလဲ ?
- အင္ဂ်င္နဲ ့ဆိုင္ကယ္က အင္ဂ်င္အသံုးၿပဳၿပီး ေမာင္းသည္
- လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားက လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာၿဖင့္ ေမာင္းႏွင္သည္

အၿခားကြာၿခားမႈမ်ားမွာ သိပ္မေၿပာပေလာက္ေပ။
- လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားတြင္ အင္ဂ်င္ဘီးမ်ားကဲ့ သို ့ကလပ္ မပါၿခင္း။
- ဘရိတ္မွာ လက္ကိုင္တြင္ ၿဖစ္ၿခင္း။
- ဂီယာကို လက္ကိုင္တြင္ရွိေသာ ခလုတ္ၿဖင့္ေၿပာင္းရၿခင္း
- ဂီယာေၿပာင္းရာတြင္ ကလပ္မလိုၿခင္း
- အခ်ိဳ ့ဘီးမ်ားတြင္ ဂီယာမပါၿခင္း



လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္၏ အားသာခ်က္မ်ား

- ဆီဖိုး မကုန္ၿခင္း


- စက္သံၿငိမ္ၿခင္း

(noise pollution မၿဖစ္ၿခင္း)


- အင္ဂ်င္မပါ၍ မီးခိုးမထြက္ၿခင္း

(air pollution မၿဖစ္ၿခင္း )


- သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ သန္ ့ရွင္းေရး အတြက္ အေထာက္အကူၿပဳၿခင္း

(တနည္း : Green ၿဖစ္ၿခင္း)

- မီးခိုးမထြက္၍ Indoor အသံုးၿပဳႏုိင္ၿခင္း


- ၿပင္ဆင္စရိတ္ႏွင့္ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္နည္းပါးၿခင္း

- Ignition/Starting မွာ ေသာ့တစ္ခ်က္လွည့္ရံုၿဖင့္ၿပီးၿခင္း

(အခ်ိဳ ့ဘီးမ်ားမွာ အေ၀းထိန္း remote ၿဖင့္လည္း စက္ႏိႈးႏိုင္သည္။)


- အိမ္၌ပင္ အိမ္သံုးမီးအားၿဖင့္ပင္ ပလပ္ထိုး၍ အားသြင္း၍ရၿခင္း။

(လွ်ပ္စစ္ကားမ်ားကဲ့သို ့ဗို ့အားၿမင့္ေသာ power station မ်ား၌ အားသြားသြင္းရန္မလိုၿခင္း)


- ဂီယာေၿပာင္းရာတြင္ ကလပ္မပါသည့္အတြက္ အသံုးၿပဳရလြယ္ကူၿခင္း

(ဂီယာကို လက္ကိုင္ရွိ switch ခလုတ္ႏွိပ္ရံုၿဖင့္ ေၿပာင္းႏုိင္သည္)


- Acceleration ေကာင္းၿခင္း

(အရွိန္ၿမင့္တင္ရာတြင္ ရိုးရိုးဆိုင္ကယ္မ်ားထက္ ပိုေကာင္းၿခင္း)

(မွတ္ခ်က္ : အခ်ိဳ ့ဘီးမ်ားမွာ စက္ႏႈိး၍ လက္ကိုင္လွည့္သည္ႏွင့္ တဟုန္ထိုး ရုန္းထြက္ႏိုင္သည္ အထိ acceleration အားေကာင္းသည္)



- ဆိုင္ကယ္အမ်ားစုမွာ အေ၀းထိန္း Remote ပါၿပီး ထို Remote Control ၿဖင့္
  o Alarm ေပးၿခင္း
  o Alarm ကိုေဖ်ာက္ၿခင္း
  o စက္ႏႈိးၿခင္း
  o အသံၿမည္ေအာင္လုပ္ၿခင္း (မလိုအပ္ေသာ သူမ်ား အနားမကပ္ေစရန္။)
 မ်ားလုပ္ႏိုင္သည္။


(မွတ္ခ်က္ : Alarm ေပးထားလွ်င္ ဆိုင္ကယ္၏ မည္သည့္ေနရာသို ့ၿဖစ္ေစ ပုတ္မိ ရိုက္မိပါက အသံက်ယ္ေလာင္စြာၿမည္မည္ၿဖစ္သည္။
 Alarm ေပးထားလွ်င္ ဆိုင္ကယ္ကို ေဒါက္ၿဖဳတ္၍ ရေသာ္လည္း တြန္းသြား၍ မရပါ။ ဘီးမ်ား lock ၿဖစ္၍ တုန္ခါေနမည္ၿဖစ္သည္။)
(Remote Control မပါေသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားတြင္ ေနာက္ဘီးကို Lock လုပ္ႏိုင္ေသာ္ Key ပါသည္။ Alarm ေပးလွ်င္ ဆိုင္ကယ္မွ ခလုပ္ကို ႏွိပ္ေပးရၿပီး
 Alarm ေဖ်ာက္လိုလွ်င္ ဆိုင္ကယ္ကို ေသာ့ထည့္၍ စက္ႏႈိးရသည္။)

အခု ၿမန္မာၿပည္ ဆင္ေၿခဖံုးရပ္ကြက္ေတြမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ (အၿခားအမည္မ်ား : စက္ဘီးဆိုင္ကယ္, လ်ွပ္စစ္စက္ဘီး, ေအာ္တိုဘီး, electric ဘီး, e-bike) အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ တင္ၿပလိုက္ပါတယ္။


လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ား

- အသံတိတ္ၿခင္း

( ရိုးရိုးဆိုင္ကယ္လာေနသည္ ကို အင္ဂ်င္သံၾကားရံုၿဖင့္ အၿခားယဥ္မ်ားသိႏိုင္ေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္ဘီးမ်ားမွာ အသံလံုး၀ နီးပါး တိတ္သၿဖင့္ ယဥ္အႏၱာရယ္ အတြက္ စိုးရိမ္ရသည္)


- အခ်ိန္ၾကာၿမင့္စြာ အားသြင္းရၿခင္း

( ရိုးရိုးဆိုင္ကယ္မ်ားအေနၿဖင့္ ၁၀မိနစ္ ၁၅မိနစ္ အတြင္း ဆီအၿပည့္ၿဖည့္ႏုိင္ေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္ စက္ဘီးမ်ား အားၿပည့္ရန္ အနည္းဆံုး ၃နာရီမွ ၈နာရီ ခန္ ့အထိ ၾကာႏိုင္ၿခင္း)


- ေစ်းႏႈန္းၾကီးၿမင့္ၿခင္း

(ေၿခနင္းပါေသာ ဘီးမ်ားမွာ အနည္းဆံုး ၂သိန္းခန္ ့ရွိၿပီး ေၿခနင္းမပါေသာ ဘီးမ်ားမွာ အနည္းဆံုး ၅သိန္းခန္ ့ရွိသည္။)


- အထိအခိုက္မခံၿခင္း

(ဆိုင္ကယ္၏ ေကာ္ ကာဗာမ်ားမွာ အမ်ားအားၿဖင့္ အထိအခိုက္မခံၾကပါ။ သို ့ေသာ္ Suspension ေကာင္းေသာ ဘီးမ်ားတြင္ သြားလာရာ၌ တုန္ခါမႈေၾကာင့္ ထိခိုက္ၿခင္းမွာ မရွိသေလာက္နည္းသည္။)


- ဆိုင္ကယ္ကို ကာလၾကာရွည္အသံုးၿပဳၿခင္း မရွိပင္လွ်င္ ဘက္ထရီမ်ား မေသေစရန္ ပံုမွန္ အားသြင္းေပးရၿခင္း။


- ေၿခနင္းမပါေသာ ဘီးမ်ားမွာ ဘက္ထရီအားကို သတိထား၍ မၾကည့္ရူထားပါက လမ္း၌ ေမာင္းေနရင္း အားကုန္သြားေသာ ဒုကၡမ်ိဳးခံရႏိုင္ၿခင္း။


- အထပ္ၿမင့္တိုက္တြင္ေနသူမ်ား အတြက္ ဆိုင္ကယ္ကို အားသြင္းရာ၌ အခက္အခဲရွိႏိုင္ၿခင္း။




ဆုိင္ကယ္၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ား



ေမာ္တာ

Brush-less ေမာ္တာမ်ားၿဖစ္သည္။ BLDC motor ၊
Electronically Commutated Motors(ECMs, EC motorsစသည္ၿဖင့္လည္းေခၚပါတယ္။
အၾကမ္းအားၿဖင့္ သံလိုက္ဓာတ္ကို အသံုးၿပဳၿပီး လည္ပတ္ေသာ ေမာ္တာအမ်ိဳးအစားၿဖစ္သည္။
အေသတပ္ထားေသာ coil မ်ားသို ့လွ်ပ္စစ္ၿဖတ္သန္းေစၿပီး ထိုမွတဆင့္ permanent magnet တစ္ခုအေပၚ magnetic သံလိုက္လိႈင္းမ်ား သက္ေရာက္ေစၿခင္းပုံစံၿဖင့္ လည္ပတ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။
ေမာ္တာကို ေနာက္ဘီး hub ထဲတြင္ထည့္၍ ၿမႈပ္ထားသည္။ ဤအမ်ိဳးအစားေမာ္တာမ်ားမွာ အေအးခံစရာ မလိုေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဘီးတြင္ ေမာ္တာကို တပ္ၿပီး ဖုန္မ၀င္ေစရန္ အလံုပိတ္ထားသည္။

ဘက္ထရီ
Lead-acid battery ေတြပဲ အခုေလာေလာဆယ္ ၿပည္တြင္းမွာေတြ ့ရပါတယ္။
ဘက္ထရီေၿခာက္လို ့ေခၚၾကပါတယ္။
အက္စစ္ထည့္တာဘာညာ ဘာမွမလိုပါဘူး။ သံုးၿပီး ပ်က္ရင္ ပစ္ရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးပါ။
ေလာေလာဆယ္မွာ 20A နဲ ့12A ဆိုၿပီး Ampere ကြာတာ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ကၽြန္ေတာ္သိပါတယ္။
20A battery ေတြက capacity ပိုဆံ့လို ့ပိုၾကာၾကာခံပါတယ္။

Brakes

အၿမင့္ပိုင္းေတြက မ်ားေသာအားၿဖင့္ Disc brake ေတြနဲ ့ပါ။
တခ်ိဳ ့ဘီးေတြက ေရွ့ဘီး Disc ေနာက္ဘီး Drum နဲ ့ပါ။
အၿမင့္ပိုင္းေတြက လက္ကိုင္မွာဘရိတ္ဆီသံုးတဲ့ဘီးေတြက ပိုမ်ားပါတယ္။
ဟက္ဘရိတ္နဲ ့ဘီးေတြလည္း ရွိပါတယ္။
Disc brake ကေတာ့ အားလံုးထဲမွာ အေကာင္းဆံုးပါ။
(ဆိုင္ကယ္ ဘရိတ္အေၾကာင္း သိပ္မေလ့လာထားလို ့ဒီေလာက္ပဲ သိပါတယ္။) :)

Tyres
တာယာ အမ်ားစုက စက္ဘီးေလထိုးတံနဲ ့ၿပန္ထိုးလို ့ရတဲ့ တာယာေတြပါ။
Tyre type Tubeless tyre. Alloy ေခြနဲ ့ကအၿမင့္ပိုင္းေတြမွာ ပိုမ်ားၿပီး ရိုးရိုး ကယ္ရီဘီးေတြမွာေတာ့
Smoke တိုင္ေတြနဲ ့ပါ။

Suspension
ေၿခနင္းပါတဲ့ ဘီးအမ်ားစုက suspension ညံ့ပါတယ္။ carry ဘီးလို ့ေခၚတဲ့ ဘီးေတြလဲ ညံ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္က လမ္းေတြနဲ ့ေတာ့ သိပ္ေတာ့ ဟန္မက်ပါ။
အၿမင့္ပိုင္းေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းတာေတြ ့ရပါတယ္။၀န္ခံခ်က္ ။ ။
ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္ဒဂံုမွာ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ အေရာင္းဆိုင္ေလးဖြင့္ထားတဲ့ အတြက္ ဗမာၿပည္တြင္းက လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ေတြ အေၾကာင္းသက္သက္ကိုသာ ၿပန္လည္တင္ၿပၿခင္းသာၿဖစ္ပါတယ္။ ၿပည္ပက နည္းပညာေတြ (ဥပမာ Lithium Ion battery ေတြ Hybrid ေတြဘာေတြ ေတာ့ ထည့္မေရးထားပါဘူး)
အင္တာနက္မွာ ေရးထားတာေတြကို ၿပန္ကူးေရးတာက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲပါပါတယ္။





 အေထြေထြ
Warrenty

လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ဘက္ထရီကိုပဲ Warrenty ေပးတာ ၾကားဖူးပါတယ။္

မ်ားေသာအားၿဖင့္ေတာ့ တစ္ႏွစ္ Warrenty ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Warrenty ေပးတဲ့ ဆိုင္က ေတာ္ေတာ္နည္းပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ဘက္ထရီေတြကလဲ တစ္ႏွစ္အတြင္း ပ်က္တယ္ဆိုတာ ရွားပါတယ္။
(အားသြင္းပံုသြင္းနည္း မမွန္ရင္ေတာ့ ပ်က္တတ္ပါတယ္။ သူ ့ဘာသာ သူပ်က္ဖို ့ကေတာ့ ရွားပါတယ္။)
Spare Parts ႏွင့္ Servicing
အပိုပစၥည္းေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါတယ္။ ဘက္ထရီေတြဆို ၄ လံုးတစ္ကဒ္ကို ၁ သိန္း ၃ေသာင္းေလာက္နဲ ့အၿပင္မွာ၀ယ္လို ့ရပါတယ္။
ရွားေနတာကေတာ့ ဦးထုပ္တို ့ေနာက္ၾကည့္မွန္တို ့ပါ။
ဆိုင္ကယ္ထဲက ပစၥည္းေတြကေတာ့ ေပါပါတယ္။

ၿပင္တာဆင္တာကလဲ Car Wiring ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူတစ္ေယာက္ေတာင္ ၿပင္တတ္ေလာက္ေအာင္ လြယ္ကူပါတယ္။
(အမ်ားအားၿဖင့္ ပ်က္ေလ့ရွိတာက Wiring ပါ။ Signal မီးမလင္းတာ Horn မရေတာ့တာေတြေတာ့ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။)
 
လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ဘယ္ကလာသလဲ?

တရုတ္ၿပည္ကေပါ့။ အားလံုး China Made ေတြပါ။ တခ်ိဳ ့က ဟိုကတည္းက ဆင္ၿပီးလာတယ္။ တခ်ိဳ ့က ပါကင္နဲ ့လာၿပီး ဒီေရာက္မွ ဆင္ၾကတယ္။
တရုတ္ၿပည္မွာက ဒါေတြ စီးေနတာၾကာပါၿပီ။
ေလ့လာၾကည့္ရသေလာက္ တရုတ္ၿပည္တြင္းမွာတြင္ လွ်ပ္စစ္ဆိုင္ကယ္ထုတ္တဲ့ Manufacturer က သံုးေလးေထာင္ေလာက္အထိ အမ်ားအၿပားရွိေနပါတယ္။
ဒါေတာင္ တႏိုင္တပိုင္ေတြ မပါေသးပါဘူး။

ၿပည္တြင္းကို ၀င္လာတာေတြကလဲ အစံုပါပဲ။ တခ်ဳိ ့က နယ္စပ္က ထုတ္တဲ့ နယ္စပ္ဘီး။ တခ်ိဳ ့က ၿပည္မၾကီးဘီးေတြပါ။
နယ္စပ္ဘီးေတြက မ်ားေသာအားၿဖင့္ အရည္အေသြးပိုည့ံပါတယ္။

 အခြန္ေဆာင္ၿခင္း

နယ္စပ္ဘီးအမ်ားစုက without ေတြပါ။ အခြန္မေဆာင္ထားရေသးတဲ့ ဘီးေတြပါ။
အခြန္ေဆာင္ၿပီးသား ဘီးမ်ားလဲ ၀င္ပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ မေဆာင္ထားေသးတဲ့ ဘီးေတြနဲ ့အနည္းငယ္ ကြာပါတယ္။


လိုင္စင္ ကိစၥ


အခု ကညနကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ ့တြင္းမွာ ေၿခနင္းမပါနဲ ့ဘီးေတြ စီးနင္းခြင့္အတြက္ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ကို ဖြင့္ေပးေနၿပီလို ့ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ဖတ္ရပါတယ္။
ေၿခနင္းပါတာေတြကေတာ့ အေႏွးယဥ္သေဘာအၿဖစ္သတ္မွတ္လို ့အေႏွးယာဥ္ မ၀င္ရနယ္ေၿမေတြမွာပဲ စီးနင္းခြင့္မရွိတာပါ။

ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကေတာ့ ရန္ကုန္စည္ပင္နယ္နိမိတ္နဲ ့မႏၱေလးက လြဲရင္ က်န္တဲ့ ေနရာ စီးနင္းခြင့္မွတ္ပံုတင္ေပးေနၿပီ
လို ့ေၿပာပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒါက အဓိပါၸယ္မရွိဘူးလို ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။
ရန္ကုန္မွာ မစီးပဲ ေတာမွာ ဆိုင္ကယ္သြားစီးရမလိုၿဖစ္ေနလို ့ပါ။

မွတ္ပံုတင္ခကေတာ့ ၁၈၀၀၀ ေလာက္လာမယ္လို ့ေၿပာပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ေၾကးက ၄၀၀လို ့ေရးထားပါတယ္။


ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိသမွ်က ဒီေလာက္ပါပဲ။
လွ်ပ္စစ္ဆုိင္ကယ္ဆိုတာ ဘာမွန္းစမ္းတ၀ါး၀ါး ၿဖစ္ေနတဲ့ သူေတြ အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိမယ္ထင္ပါတယ္။


Regards,
ေ၀ယံ

FWD Mails

No comments:

Post a Comment

အၾကံေပးၾကည့္ပါလား.......